אלטרנטיבות חדשות להחלפת פנצ’רים
ברוכים הבאים למאה ה-21. המאה שהביאה אתה את האפשרות לומר להתראות לג’ק ולגריז בידיים ולשכיבה (שעלולה להיות אפילו מסוכנת) בשולי הכביש. המאה ה-21 נותנת לנו שתי אלטרנטיבות נהדרות להחלפת פנצ’רים. האחת בשימוש זה זמן מה והשנייה נכנסת לאט-לאט לשוק.
צמיגי RunFlat
הנה צמיגים שמסוגלים להתגלגל על הכביש כ-80 ק”מ אחרי שכבר יש פנצ’ר בצמיג. איך? בזכות מבנה שונה של צמיג ה- RunFlat הוא מסוגל לתמוך את עצמו גם עם לחץ אוויר נמוך, ואפילו ללא אוויר כלל. אך, לא מדובר על פתרון נצחי – הפעולה הזו יכולה להחזיק את עצמה כ-80 ק”מ; שאמורים להיות מרחק מספיק בהחלט כדי להגיע לפנצ’רייה הקרובה ולהחליף שם צמיג, או לתקן את הצמיג המפונצ’ר, במידה וזה אפשרי.
הטכנולוגיה הזו, למרות שהיא נמצאת בשימוש כבר מספר שנים, עודנה שנויה במחלוקת, ולכן יש מעט יצרנים יחסית המייצרים את צמיגי ה- Run Flat.
צמיגי ContiSeal
צמיגי ה- ContiSeal בנויים באופן שמוסיף לצמיג הרגיל שכבה מיוחדת מחומר המסוגל לאטום (= Seal באנגלית) חלק גדול מהנקבים שעלולים להיווצר עקב חדירה של חפצים חדים לגומי. בזכות אפקט האיטום ניתן להמשיך בתנועה ללא בעיות, ממש כאילו שתיקנתם פנצ’ר בצמיג המפונצ’ר. מדהים? בהחלט!
יכולות האיטום העצמי של הצמיגים המצוידים במערכת ContiSeal מאפשרים להמשיך בנסיעה ב 95% מהמקרים בהם ישנו פנצ’ר – מה שבהחלט מראה על אמינות ויכולות גבוהות של הטכנולוגיה החדשה הזו.
אולם, יש לשים לב שישנה דרישה אחת מרכזית וחשובה כדי שתוכלו להשתמש בצמיגי ה- ContiSeal ברכב שלכם. על הרכב להיות בעל מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, שיודעת לדווח על שינויים בלחץ האוויר.