ארבע תקלות קיץ ידועות ברכב – ודרכים להימנע מהן
הקיץ מביא אתו הרבה פעילויות כיפיות – נסיעות לים, לטיולים ולחופשות. מה שאומר שהאוטו מבלה לא מעט על הכביש. ובמקביל הקיץ גם מעיף את הטמפרטורה גבוה למעלה והקילומטרים הרבים שמתווספים גם הם לא מוסיפים הרבה נחת לכל מכוניות… בקיצור, כדי שהנסיעה הקיצית הכיפית לא תהפוך לסיוט של רכב תקוע לצד הכביש – כדאי להכיר ולהבין מהן התקלות שהקיץ עשוי להביא עמו לרכב, וללמוד את הדרכים להימנע מהתקלות האלה.
- הלך המצבר
נסיעות למרחקים ארוכים בדר”כ קשורות גם לחיבור מטענים לטלפונים, אולי גם לחיבור של איזה נגן מוזיקה ועוד… מה שמעמיס על המצבר שלנו. שלא לדבר על הטמפרטורה הגבוהה שלא מיטיבה עם המצב.מה לעשות?
דבר ראשון – בדקו את תאריך התפוגה של המצבר. בדרך כלל כדאי להחליף מצבר כל שנתיים-שלוש. בכל מקרה, כדאי להבין שגם אם הנסיעות היום-יומיות שלכם קצרות, כדאי מדי פעם לצאת לנסיעות ארוכות יותר – שכן, באופן זה טוען המצבר את עצמו כל פעם מחדש. כמובן שכדאי שלכל מקרה שהוא, יהיו לכם כבלים להנעה באופן קבוע במכונית. - בעיות אלטרנטור
האלטרנטור הוא חלק מרכזי וחשוב מאוד בכל רכב. האלטרנטור לוקח למעשה את הכוח החשמלי שמיוצר ע”י הסוללה (המצבר), הופך אותו לזמין, ומחלק אותו לכל אחד מהחלקים ברכב שצורכים חשמל. גם במקרה של האלטרנטור ישנה השפעה לא טובה של טמפרטורות גבוהות, כמו גם עומס של מוצרים חשמליים שמתווספים למטענים.
מה לעשות?
במידה והבחנת שנורת אזהרה של הסוללה או האלטרנטור דולקת או מהבהבת – יש לעצור ברגע שתמצאו מקום בטוח לעשות זאת. ואז, כנראה שתצטרכו לקרוא לשירות דרכים, שיעזרו לכם להבין את התקלה ואולי אפילו תאלצו לגרור את הרכב למוסך.
- כשל במצמד (קלאץ’…)
אז גם הקלאץ’ עלול לסבול מטמפרטורה גבוהה. זיהוי של בעיה במצמד תבוא לידי ביטוי בתחושה של “החלקת” הדוושה, או בתחושה של קשיות וכבדות בעת הלחיצה על המצמד, או מעין שילוב של החלקה וקשיות – בנקודה מסוימת בלחיצה על הדוושה.
מה לעשות?
פשוט לשים לב לתחושות שתיארנו כאן למעלה, ולא לזלזל בהן. ברגע שהבחנת במשהו “חשוד” בתחושת הלחיצה על דוושת המצמד – יש לקחת את הרכב מיד אל המוסך ולבדוק זאת.
- פאנצ’ר בצמיגים
אין צמיג שחסין בפני פנצ’רים – בין אם מדובר בצמיג חדש או ישן מדי. מה לעשות?! על הכביש יש הפתעות לא מעטות שעשויות לגרום לפנצ’רים; וגם כאן הטמפרטורה הגבוהה מוסיפה עוד קצת לסיכוי לתקר בצמיג.מה לעשות?
פשוט לוודא באופן שגרתי שהצמיגים במצב טוב. איך? לבדוק ולמלא לחץ אוויר בצמיגים. לוודא שהגומי בצמיגים לא ניזוק. לבדוק את עובי סוליית הצמיג (ע”י החדרת מטבע של שקל – אם לא רואים את המילה שקל בתחתית – זה אומר שחייבים להחליף צמיג). ולוודא כמובן שיש באוטו גלגל רזרבי שלחץ האוויר בו נכון.
אז, איך נמנעים מהפיכת הנסיעה הקיצית הכיפית לסיוט? פשוט מאוד מגבירים מודעות ויודעים מה לעשות בכל מצב. חצב צמיגים מאחלים לכם קיץ שמח ונסיעות בטוחות בדרכים!