חידושים בעולם הצמיגים
חדשנות זה שם המשחק. בוחנים, לומדים, מסיקים מסקנות ומשפרים. כל הזמן! וכך, ביצועי הצמיגים שלנו משתפרים. כל הזמן!
- צמיגים צרים עם איכויות רחבות
זה זמן מה שהמגמה בשוק הצמיגים הייתה צמיגים רחבים יותר, עם שטח פנים גדול יותר. אך נראה שהמגמה הזו מתחילה להשתנות. כמו כל דבר בחיים – ישנם יתרונות וחסרונות הן לצמיגים הרחבים והן לצמיגים הצרים. צמיגים צרים מייצרים פחות התנגדות סיבוב וחוסכים יותר בדלק, ויש להם פרופיל אווירודינמי נמוך יותר. ואילו יתרון בולט של צמיגים רחבים – הוא שליטה טובה יותר בעת הנהיגה. מהנדסי הצמיגים מנסים כעת לעשות שילוב מיטבי בין שתי האיכויות – ע”י ייצור צמיגים צרים, עם תערובת דביקה יותר בסוליית הצמיג – להגדלת רמת החיכוך ולשליטה טובה יותר ברכב. - חשמל סטטי?
המבוגרים שבינינו זוכרים בוודאי את החשמל הסטטי, שהיה מנת חלקם של רכבים רבים. ויש שאולי זוכרים, שרכבים היו נוסעים עם סרטי הרקה שהיו נגררים על הכביש עם המכונית. לאחר שהבעיה הזו נפתרה; נראה שבשנים האחרונות היא חזרה להוות בעיה, שכן יצרני צמיגים החלו לקצץ בכמות הפחמן השחור שהם מכניסים לצמיג. אז, כמו בכל שיפור, למידה והסקת מסקנות – הגיעו המהנדסים לפתרון: הוספת רצועה מוליכה במרכז הצמיג. כמה פשוט – ככה יעיל. - צמיגים נטולי אוויר
בקרוב ניסע עם צמיגים נטולי אוויר. הצמיגים הללו נמצאים בשימוש תעשייתי זה זמן מה, אך בקרוב יתחילו לשווק אותם גם עבור מכוניות ומשאיות. כדי לשאת את משקל הרכב ולשמור בד בבד על הקשיחות הרצויה – הצמיג בנוי כמעין חלת דבש. נראה שהצמיגים הללו הם גם עמידים מאוד, ועל כך יעיד מבחן נהיגה של התנגשות במהירות של 80 קמ”ש במדרכה – בלי שום נזק לצמיגים ולמתלים. בהחלט קשוחים הצמיגים האלה!