חיסכון בדלק בזכות הצמיגים
כשחושבים על זה, הצמיג הוא הדבר היחידי ברכב שיוצר קשר ישיר עם הכביש בזמן הנסיעה. לפיכך, הגיוני שהצמיג משחק גם תפקיד חשוב בכמות הדלק שהרכב “מבזבז” או “חוסך”. באופן מקצועי אפשר להגיד שהשילוב הזה בין הצמיג לדלק קשור להתנגדות הסיבוב של הצמיגים.
בשנים האחרונות יצרני הרכב שמים יותר ויותר דגש על חיסכון בצריכת הדלק. בחיפוש של יצרני הרכב אחרי אופנים לשפר את צריכת הדלק, הם עובדים באופן צמוד עם יצרני הצמיגים על מנת לפתח צמיגים בעלי התנגדות נמוכה יותר לסיבובים. אמנם צמיגים בעלי התנגדות סיבובים נמוכה נמצאים בשימוש בעיקר במכוניות היברידיות, אך אט-אט עולה השימוש בהם גם ברכבי המיינסטרים.
אז, מהם הפרמטרים בצמיג שמשפיעים על צריכת הדלק?
ככל שצמיג שחוק יותר, הוא הופך להיות פחות יציב בעת שהוא מסתובב. עניין זה קשור בחלקו לעומק החריצים של הצמיגים, כמו גם לכך שככל שהצמיג שחוק יותר משקלו פוחת. צמיג חדש לחלוטין ישקול מן הסתם יותר מצמיג שחוק, ולפיכך האנרגיה שצריך כדי לסובב צמיג חדש תהיה גדולה יותר מזו של צמיג שחוק. אז, למעשה אפשר לומר שצמיג שחוק מבזבז פחות דלק, אך הבעיה כאן – היא שחיסכון זה בא במחיר כבד של בטיחות בנסיעה. דבר שאף אחד לא רוצה!
אולם, אל דאגה עדיין צמיג חדש חוסך דלק יותר מצמיג שחוק – איך? ככל שצמיג שחוק יותר, הוא גם הופך ל”קצר” יותר מצמיג חדש. כך שעם כל סיבוב של צמיג שחוק, אתה נוסע מרחק קצר יותר מאשר עם צמיג חדש.
אז אולי כשמתבוננים בחיסכון שיש בסיבוב אחד של הצמיג על הכביש נראה שהחיסכון בדלק כאן יהיה שולי, אך ברור שככל שאתה צובר עוד ועוד קילומטרז’, כבר אין להתייחס לעניין זה באופן זניח – אכן צמיג חדש, או לפחות מנופח במידה הנכונה ושמור היטב – יחסוך לך כסף בהוצאות על דלק לאורך זמן.
שמור על צמיג תקין ומנופח במידה הנכונה, והיה ער לתקנו או להחליפו בזמן – ותראה חיסכון גם בהוצאות הדלק – בהצלחה!