ממה מיוצרים צמיגי מלגזות?
צמיגי מלגזה הם דבר מיוחד במינו בשל הפעילות הייחודית של המלגזה עצמה.
מדובר בצמיגים שיכולים לשאת משקל כבד מאוד מחד, אבל מאידך צריכים להיות, במקרים מסוימים, בעלי יכולות תמרון גבוהות. לפיכך, כל צמיג נבחר למלגזה לפי המשימות שעל המלגזה לבצע, המיקום (בתוך מחסן) או בשטח עפר וכו’. ומכיוון שכל צמיג לוקח על עצמו תפקיד שונה, הרי שגם הרכב החומרים שמהם מורכבים הצמיגים השונים – שונה. אז, אם מעניין אתכם לדעת ממה עשויים צמיגי המלגזה שלכם – הכנו לכם כאן רשימה קטנה.
ממה עשויים צמיגי כרית?
צמיגי כרית (קושן) עשויים מגומי מוצק המולבש על פס פלדה. לרוב, יכילו צמיגים אלה פחמן שחור, וזו הסיבה לסימנים השחורים שרואים בדר”כ כשצמיגי כרית מתגלגלים במחסנים. צמיגי פוליאוריטן עשויים, כפי שניחשתם בוודאי, משרף צמיגי פוליאוריטן ותערובות סינטטיות.
ממה עשויים צמיגים פנאומטיים מוצקים?
צמיגים פנאומטיים מוצקים הם מורכבים יותר ומיועדים לעמידות גבוהה בתנאים קשים יותר. מבנה שלהם מתחיל בטבעת איזון המחוברת לכתף הצמיג. עליה מורכב בסיס של תרכובת גומי קשיח. עליו מונחת שכבת ניילון וחגורת פלדה. במקרה שהצמיגים נשחקים, שכבת הניילון תגן על פנים הצמיג מנזק. בנוסף, לצורך ריכוך ונוחות של מפעיל המלגזה – בליבת הצמיג ישנו גומי רך. הרכות הנוספת הזו היא משמעותית, ומסייעת לא רק לנוחות הכללית, אלא מפחיתה גם את רמת העייפות של מפעיל המלגזה. לבסוף, מדרס הצמיג עשוי מתרכובת גומי עמידה בפני שחיקה.
ממה עשויים צמיגים בעלי תרכובות ייחודיות?
התשובה לשאלה הזו נמצאת כמובן בגוף השאלה… וריאציות שונות של צמיגים שאיננם מסומנים, עשויות מתערובת של גומי טבעי עם תוספות מיוחדות – מטרתן לתת מענה לשימוש הייחודי של מלגזה עם צורך ספציפי. לעיתים, בצמיגים כאלה מוסר הפחמן השחור ממבנה הצמיג, כדי למנוע את הסימנים על הרצפות.