סגסוגת או פלדה? על חישוקים וג’נטים
חידוש הג’אנטים ברכב יכול לנבוע מצורך או מרצון לשדרג. בנוסף לענייני אסתטיקה, גם הפונקציונליות של הגא’נט משתנה בהתאם לחומר שממנו הוא עשוי, טכניקת הבנייה וכמובן הממדים של הג’אנט. שני הפתרונות המוצעים הם שונים מאוד; כאשר מצד אחד ישנם את חישוקי הסגסוגת (הנקראים גם חישוקי מגנזיום), המביאים איתם יופי ואסתטיקה וגם ביצועים ספורטיביים, ומהצד השני עומדת יציבה – המוצקות של חישוקי הפלדה, אשר נושאים באמתחתם גם עלות נמוכה יותר מזו של חישוקי המגנזיום.
חישוקי סגסוגת – מגנזיום: אסתטיקה וביצועים
השכיחות של חישוקי הסגסוגת רחב בעיקר במכוניות ספורט. ולמעשה, כמעט כל הגלגלים והצמיגים של מכוניות הספורט יעוטרו בחישוקי מגנזיום. והסיבות לכך הן ברורות – אסתטיקה וקלילות.
סגסוגת המתכות שתרכיב את הג’אנטים תהיה – אלומיניום ומגנזיום או אלומיניום וניקל – נוצץ ומינימלסיטי – בעל איכויות אסתטיות גבוהות. אך בנוסף לעיצוב ישנו לג’אנט הסגסוגת גם יתרון ספורטיבי משמעותי של קלילות, אשר מאפשר למכונית תגובה מהירה בזמן האצה, בלימה ותמרון בפניות. אולם, יש לזכור שבצד הקלילות ג’אנט הסגסוגת הוא גם רגיש ושביר יותר מחישוקי הפלדה.
חישוקי פלדה: מוצקות וכוח
בכל הנוגע לחישוקי פלדה אפשר לסמוך על יציבות רבה יותר מזו של חישוקי הסגסוגת. אולם, גם לחישוקי הפלדה יש כמה פגמים. בראש ובראשונה מביאה אתה הפלדה לצד המוצקות והיציבות שלה גם כבדות. וזו הסיבה העיקרית שבגינה לא נמצא מכוניות ספורט הנושאות חישוקי פלדה כבדים, שכן הקלילות היא גורם קריטי במכוניות ספורט.
אולם, כאשר יש פחות צורך בתמרונים מהירים ומרהיבים, ויותר צורך ביציבות – הרי שתכונת המשקל במקרה של נסיעה עירונית – היא אפילו יתרון. גם במקרה של אספלט חלקלק, ישנו יתרון לרכב בעל משקל רב יותר, שכן הוא נשאר יציב יותר לנוכח החלקת רכב על הכביש.
אז, בפעם הבאה שאתם רוצים לחדש או פשוט לשדרג את הג’אנטים שלכם – כדאי לקחת בחשבון גם את האסתטיקה וגם את הפונקציונאליות, וגם את דעתם של אנשי המקצוע – שיודעים איזה דבר אחד או שניים על ג’אנטים, כמובן.