סימנים לבלאי ושחיקה בצמיגי המלגזה
מה תעשה אם לפתע תראה חתיכה גדולה שחסרה על צמיג המלגזה שלך? תחליף כמובן את הצמיג, נכון?! במקרה הזה לא יהיה לך שום ספק. אולם, ישנם מקרים אחרים שלגביהם בעלי מלגזות עלולים להיות בספק האם חובה להחליף או שניתן להמשיך להשתמש בצמיג. כי רוב הצמיגים, בואו נודה על האמת לא יתפוצצו פתאום ובבת אחת, אלא יגדילו את הבלאי שלהם לאט-לאט-לאט.
אנחנו כאן כדי לעזור לך לפקוח עין, ולזהות בלאי, סדק או קרע בצמיג המלגזה לפני שזה ייהפך לבעיה גדולה מדי.
סימנים עיקריים לבעיה בצמיגים
- בצמיגי כרית של מלגזות ישנם מספרים המעידים על גודל הצמיג. במידה ושחיקה בצמיג מסתירה את המספרים או את חלקם – זה סימן לא טוב…
- בצמיגים פנאומטיים, לעומת זאת, ישנה רצועת בלאי. אם השחיקה של הצמיג הגיעה עד לרצועה – אין ספק שהגיע הזמן להחליף את הצמיג.
- נקודות שטוחות – נקודה שטוחה פירושה שהצמיגים נשחקו שוב ושוב במקום אחד. סיבובים חדים תכופים תחת עומסים כבדים עלולים לגרום לכך. אבל אם אתה רואה נקודות שטוחות בצמיגים של יותר ממלגזה אחת – זה סימן שיש לך אזור לא יציב ולא חלק ברצפת המחסן שלך.
- סימני החלקה וקרחות בצמיג – זהו סימן לצמיג מנופח יותר מדי או פחות מדי. הדבר משפיע גם על הבלימה, ומכריח את מפעילי המלגזה ללחוץ בכוח על הבלמים שוב ושוב. וכמובן, שכך הנזק הוא גם לצמיגים וגם לבלמים.
- סדקים והתגבשות גושים – מתרחש ממעבר הולך וחוזר על פסולת או כתוצאה מתנודות בטמפרטורה. והנה דוגמא קטנה להבין כיצד שינויים בטמפרטורה יכולים לגרום לסדקים או התגבשות גושים בצמיגי המלגזה. ראינו מקרה שלקוח נסע שוב ושוב עם מלגזה בעוברו על פני מקפיא פתוח בצד אחד של המחסן; צמיגי המלגזה אכן נסדקו בסופו של דבר רק בצד שהיה חשוף למקפיא והצמיגים בצד השני נותרו ללא פגע.
- כתמי שמן או גריז – מפעילים שנוהגים שוב ושוב בתוך כתמי שמן או גריז – לא זו בלבד שהשליטה שלהם במלגזה הופכת בעייתית בגלל ההשפעה החלקה של השמן או הגריז, אלא שהכימיקלים בשמן יכולים לאכל את גומי הצמיג.
אז, איך נמנעים משחיקה וסוגי בלאי שכאלה בצמיגי המלגזות שלך?
- שמור על מלגזות מתוחזקות היטב.
- בקש ממפעילי המלגזות לבדוק את הצמיגים שלהם מדי שבוע.
וודא שהרצפה במחסן נקיה ומטואטאת היטב.
קרא עוד: רוטציית צמיגים – זה באמת חשוב?
קרא עוד: שש דרכים “להרוג” את הרכב שלך ברכות