ערבוב צמיגים – כמו לערבב משקאות… לא רעיון טוב
בעולם מושלם כל ארבע הצמיגים יישחקו באותו הזמן. באותו העולם המושלם, כולם גם יוכלו להרשות לעצמם לקנות סט שלם של רביעיית צמיגים חדשים באותו הזמן. לצערנו, לעיתים דברים לא ממש עובדים ככה. לפעמים, תאלץ פשוט להחליף צמיג אחד או שניים שנשחקו, כי אין לך יכולת להוציא יותר כסף מזה בבת אחת. טוב בסדר, אין מה לעשות, אבל יש כמה דברים שחשוב לזכור.
צמיג דומה עד כמה שאפשר
אם הגעת למצב שאתה יכול להחליף רק צמיג אחד, הרי שחיוני שהצמיג יהיה זהה, או לפחות דומה ככל הניתן לצמיגים האחרים שכבר קיימים ברכב. מה שזה אומר בפועל הוא שהחומרים מהם הצמיג עשוי, הגודל, תבנית מדרך הצמיג והעיצוב – צריכים להיות דומים ככל האפשר. אבל למה?
צמיגים מעוצבים לצורך מטרות שונות, ונועדו לעבוד ביחד כסט. ערבוב גדלים, תבניות מדרך הצמיג ועיצובים שונים עשוי “לבלבל” את הרכב, באופן שהוא לא יעשה את תפקידו הראוי במצב של בלימת חירום למשל, או בכל מצב סכנה אחר. וזאת מפני שכל עיצוב או גודל שונה – מציגים גם ביצועים שונים.
ואיפה כדאי להרכיב את הצמיגים החדשים?
אם עליך להחליף שני צמיגים, ואתה מחליט לקנות צמיגים של אותה החברה ואפילו אותו המודל – כדאי להרכיב את הצמיגים החדשים מאחור. ומה הסיבה לכך? בוא ניקח לדוגמא כביש רטוב. הצמיגים הישנים יותר נמצאים קדימה, ו”מפספסים” קצת את הבלימה, והנה מגיעים מיד אחריהם שני הצמיגים החדשים, ולפיכך אלה שנמצאים במצב טוב יותר, שחריצי המדרך שלהם עמוקים יותר וכו”, ובכך הם מונעים את ההחלקה, ומחזירים את השליטה אל הנהג.
אנחנו כאן בחצב צמיגים נשמח לעזור לך בהתלבטויות, ולהכווין אותך להחלטה הנכונה בבחירת הצמיג המתאים!