רכב 4X4 – הכירו את השפה
רכב שטח, זה לא רכב רגיל. יש לו שטח משלו, כמובן; ולזה מתלווה גם שפה מיוחדת במינה. צוות חצב צמיגים רוצה להכיר לכם את הבסיס… הנה זה בא.
4×4 High (גבוה) מול 4×4 Low (נמוך)
4×4 High או Low, המכונה גם: 4WD – מתייחס ליחס ההעברה של ההילוכים ברכב שטח.
4×4 High הוא יחס העברה גבוה, כמו שנדרש בנהיגה יום-יומית “נורמלית” על הכביש. מצב זה מאפשר נסיעה במהירות גבוהה. כאשר נוסעים בשבילים פשוטים, בלי בורות, סלעים, חול – או מגבלות שטח אחרות; כדאי לנסוע במצב זה.
4×4 Low עוזר בהתמודדות עם מצבי שטח מורכבים. המהירות נמוכה, אבל יש יותר מומנטום שמאפשר התגברות על מכשולי שטח שונים.
נעילת דיפרנציאל
נעילת דיפרנציאל קובעת את מהירות סיבוב הגלגלים. בדרך כלל הגלגלים מסתובבים במהירויות שונות כדי לפצות על שטח שונה לצמיגי הרכב. מחשב המכונית מבצע את ההתאמות אוטומטית. בעוד שבמכוניות ישנות היה צורך לבצע נעילה באופן ידני, במכוניות מודרניות פשוט לוחצים על כפתור כדי להפעיל את הנעילה. באופן זה, יסתובבו כל הגלגלים באותה המהירות. נעילת דיפרנציאל היא משמעותית ביותר כאשר רכב 4X4 תקוע בשטח; כך שהמחשב לא יתרגם את ההתנגדות במתן כוח רב יותר לגלגל מסוים, ובכך עשויה בעיית ההתחפרות רק להתגבר…
בקרת משיכה
רכבי שטח מגיעים היום עם מערכת בקרת משיכה. בקיצור נמרץ, נציין כאן שמדובר במערכת המתאימה הגדרות עבור שטחים שונים, באופן שבסופו של דבר מגביל החלקה, או במילים אחרות מחשב מהו רמת האחיזה שצריכה להיות לצמיגים בטח מסוים. מערכת בקרת המשיכה משתנה מרכב לרכב – אבל, תוכל לקבל על כך מידע מדויק עבור רכב ה-4X4 שלך במדריך למשתמש של הרכב.