שחיקה בצמיג – סימן לבעיה אחרת לגמרי ברכב המסחרי שלך
בימינו בחירת צמיגים לרכבים מסחריים נהייתה יותר ויותר מסובכת, עם מגוון מותגים ושמות מהם אפשר לבחור. אחד הדברים החשובים לנו ביותר להדגיש כאן בראש ובראשונה הוא העובדה הפשוטה: שלעתים קרובות, הצמיג הזול ביותר אינו החסכוני ביותר, אבל כן ישנן דרכים לחסוך הרבה יותר גם עם צמיג יקר יותר.
אבל, בלי קשר לעובדה הפשוטה הזו, חשוב לנו לציין פרט חשוב נוסף, שהרבה נהגים מקצועיים פשוט מתעלמים ממנו, לצערנו. העובדה שהצמיגים שלך נשחקו מהר יחסית עשויה לסמן לך שהבעיה היא לאו דווקא בצמיגים, אלא ייתכן שהבעיה האמתית היא דווקא במערכת אחרת לגמרי ברכב. ועצם הבעיה במערכת הזו גורמת לאופן נהיגה מסוים, שגורם לשחיקה באופן ובמקום זה או אחר בצמיגי הרכב המסחרי שלך.
אז, לפני שאתה רץ לקנות ולהתקין צמיגים חדשים ברכב המסחרי, בין אם ברשותך רכב מסחרי אחד, או בין אם אתה מנהל צי של רכבים מסחריים – כדאי לך לקרוא את הדברים הבאים.
מה לבדוק לפני שמחליפים צמיג ברכב המסחרי?
לפני שמחליטים להחליף את הצמיגים, גם אם נראה מעבר לכל ספק שהגיע הזמן לעשות זאת – חשוב לקחת רגע ולנסות להבין איפה הצמיגים שחוקים ובאיזה אופן הם נשחקו. מדוע? מפני שאופן ומיקום שחיקת הצמיגים עשוי להצביע על בעיה במערכת אחרת לגמרי ברכב – כמו למשל, במערכת המתלים או בבלמים.
אז מה אנחנו אומרים בעצם? אנחנו פשוט אומרים, שאם אתה לא רוצה שהצמיגים יישחקו שוב במהירות ובאותם המקומות – כדאי לבדוק יחד עם מומחים, ולהחליט אם לבדוק בעיות מסוימות במערכות אחרות ברכב ולתקנן, ורק אז להחליף לצמיגים חדשים; כדי להפיק מהם את המיטב, ובעצם בסופו של דבר – לחסוך לא מעט כסף.
הנה רשימה של מערכות ובדיקות שכדאי לבצע ברכב, לפני שקונים סט צמיגים חדשים:
- יישור גלגלים
- בולמי זעזועים
- מיסבי הגלגל
- תותב הגלגל
- קפיצים
- ציר מרכזי
לאט-לאט תראה, שכשמתחילים לשים לב לפרטים האלה, פתאום משהו משתנה בחשיבה – והדבר בא לידי ביטוי בחיי צמיגים ארוכים יותר, ולפיכך ברווחיות גדולה הרבה יותר מהצמיג.