3 טיפים לביצועי טרקטור מקסימליים שיחסכו לכם כסף
צמיגי טרקטור במצב טוב, שכוללים, בין השאר חריצים עמוקים – מייעלים מאוד הן את צריכת הדלק והן את הפרודוקטיביות של הטרקטור. וכמובן, ששיפור שכזה מפחית גם את העלויות. אז, הנה שלושה טיפים שיעזרו לכם למקסם את הביצועים של הטרקטור.
ניהול לחץ אוויר בצמיגים
הצמיגים יעילים יותר כאשר יש להם שטח מגע מרבי עם האדמה. אזור המגע תלוי בסוג, במספר ובגודל הצמיגים, וגם בלחץ האוויר של הצמיג. לדוגמה, לצמיגים רדיאליים עם לחץ אוויר נכון יש “טביעת רגל” גדולה יותר ושטוחה יותר מאשר לצמיגים דיאגונלים. כאשר מפחיתים את לחץ האוויר בצמיגים למינימום הנדרש – מאפשרים בכך לצמיגים “להתפשט” על שטח גדול יותר. אולם, יש לשים לב, שלמרות שאנחנו רוצים למזער את לחץ האוויר בצמיגי הטרקטור בשטח, חשוב מאוד לנפח מחדש ללחץ האוויר המומלץ ע”י היצרן – ברגע שרוצים לנסוע שוב על הכביש. ניפוח כזה רצוי גם בשעה שהטרקטור נמצא באחסון – ובכך מונע נזק לצמיגים.
טעינת ציוד תקינה
טעינה נכונה של ציוד בטרקטור – תייעל ללא ספק את ביצועיו. טעינה נכונה כוללת את המשקל המתאים שיאפשר ביצועים מיטביים של הטרקטור. לפיכך, הסרת מטען מיותר, לפי הצרכים המשתנים והעבודות השונות של הטרקטור – הוא עניין חיוני – שצריך לשים לב אליו בשינוי בין עבודה לעבודה. משקל עודף יצור חריצים עמוקים יותר בשטח, באופן שיצריך יותר אנרגיה (כלומר, גם דלק) של הטרקטור כדי לצאת מהחריצים הללו.
שימת לב למהירות הנסיעה
אופן התפעול והנהיגה בטרקטור יכולים גם הם להשפיע על ביצועי הטרקטור. לצמיגי טרקטור רבים, ישנה הגבלת מהירות של 40 קמ”ש או פחות – אולם, לצערנו – אנשים נוטים להתעלם מכך ולנסוע מהר יותר. אך, חשוב להבין שכאשר גורמים לצמיגים לנסוע מהר יותר, מכפי שכתוב בהוראות היצרן – נוצר חום רב מדי על הצמיגים, שאינם מיוצרים באופן שמתאים למהירות זו. ובכך, למעשה מתפרק הגומי בצמיגים, מתקיימת הפרדות בין החגורות… ובאופן כללי – הצמיגים נהרסים. כלומר, הקפדה פשוטה על נסיעה במהירות המותרת – תאריך את אורך חיי הצמיגים בטרקטור, ובכך תחסוך לכם כסף!