3 עדכונים בטכנולוגיית הצמיגים
כל הצמיגים נראים כמעט אותו דבר … עגולים ושחורים … ואנשים נוטים לחשוב שצמיגים לא השתנו הרבה לאורך השנים. אבל זה לא באמת נכון! מהנדסים ומעצבים עובדים כל הזמן על שיפור בעיצוב ובהנדסת הצמיגים, באופן שישפר את הקילומטרג’ פר צמיג, ויגרום לצריכת דלק טובה יותר וגם לביצועים טובים יותר.
הנה סקירה של המגמות הנוכחיות בטכנולוגיית הצמיגים שייתכן שלא היית מודע אליהם:
- צמיגים גבוהים וצרים חוזרים לאופנה
אם אי פעם רכבת על אופני כביש או על אופני מרוץ על חוף הים – בוודאי הרגשת כי לצמיגים צרים יש התנגדות נמוכה יותר מלצמיגים עבים. מספר יצרניות צמיגים מובילות בעולם הולכות בדיוק לכיוון הזה – גם בצמיגי הרכב. צמיגים גבוהים וצרים – גם מפחיתים את הפרופיל הפרונטלי של המכונית באופן המוריד התנגדות, וכתוצאה מכך הצמיגים והרכב כולו הופכים אווירודינמיים יותר. - פחות חשמל סטטי לטובת הרכב והיושבים בו
חשמל סטטי ואדמה שההארקה בה אינה טובה מספיק, יכולים להיות בעיה אמתית בזמן תדלוק, או כאשר אתה פשוט יוצא מדלת המכונית החוצה, במקום שבו המשטח מלא בחשמל סטטי. בתרכובות הצמיגים המודרניים הכניסו פחות פחמן שחור כדי להוריד התנגדות לסיבוב הצמיג ולהפחית משקל, אבל זה גם אומר צמיג פחות יעיל בכל הקשור לקרקע עם חשמל סטטי. הפתרון הוא “מדרך אנטנה” על פני הצמיג – שהיא רצועה צרה ורציפה של גומי לאורך הצמיג כולו, המשמשת כמוליך יעיל בין הצמיג לכביש – כך שהרכב נשאר תמיד מוארק. - ישנם יותר מ 200 חומרים בצמיג המודרני
ישנם חומרים שמרכיבים את הצמיג המודרני שהרבה יודעים עליהם. למשל: קבלר, ניילון, גומי ופלדה,
אך מעטים שמעו שהצמיגים מכילים גם מתכות כמו קובלט וטיטניום – אשר עוזרים לתרכובת להתחבר לחגורות הפלדה שמסביב. כמו-כן, משתמשים גם בסילאן (סיליקון הידריד) כדי לחבר בין סיליקה לא אורגני עם פולימרים אורגניים – לצורך שיפור החיכוך של הצמיג עם משטח רטוב. חברות הצמיגים החלו גם להשתמש בחומרים “ירוקים” לצמיגים, כגון שמן הדרים, כדי לשלוט בצמיגיות מדרך הצמיג ובגמישות שלהם, כתוצאה משינויים בטמפרטורה.
קרא עוד: טיפים לכיסא בטיחות תקני לילדים
קרא עוד: שלושה טיפים לשימור הצמיגים לאורך זמן